Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp
Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp

Wiebelen en Friemelen in de klas - door Monique Thoonsen en Carmen Lamp

25,95

Dit boek is vooral héél praktisch. Er zijn veel (didactische) tips die het klaslokaal en de les zintuigen-vriendelijk maken en zo het leerrendement voor alle leerlingen verhogen. Nu te koop bij Sisigma.nl

+ -
Toevoegen aan winkelwagen

Dit boek had ik moeten hebben toen ik nog voor de klas stond! Dan had ik meer begrip gehad voor het gedrag van sommige leerlingen en hen beter kunnen begeleiden.
Heleen Hess, voormalig leerkracht 

 

Iedere leraar kent ze wel: leerlingen die altijd met hun stoel zitten te wippen of zich het liefst de hele dag verschuilen in hun capuchon. Het lijkt alsof deze leerlingen niet betrokken zijn bij de les en totaal niet opletten. Lastig gedrag, zou je denken, maar in werkelijkheid zetten deze leerlingen allerlei trucs in om juist wél bij de les te kunnen blijven. Ze zijn zintuiglijk onder- of overprikkeld en proberen hun balans te herstellen.

 

Met dit boek wordt duidelijk hoe nuttig het is om te wiebelen en friemelen in de klas! Op heldere wijze wordt uitgelegd hoe zintuiglijke prikkelverwerking verloopt, zowel bij de leerlingen als de leraar zelf. Leraren leren op een andere manier naar leerlingen kijken: door een zogenaamde ZiP-bril. Met deze bril op zien zij de afwijkende prikkelverwerking en kunnen daar snel, eenvoudig en met meer begrip op reageren. Zonder gebruik te maken van een diagnose, medicijnen of therapie.

 

Dit boek is vooral héél praktisch. Er zijn veel (didactische) tips die het klaslokaal en de les zintuigen-vriendelijk maken en zo het leerrendement voor alle leerlingen verhogen. Door gebruik te maken van een slim keuzeschema wordt gedrag snel herkend, waarna er gekozen kan worden uit meer dan 250 tips en strategieën om de leerling te helpen. Ook worden situaties buiten het klaslokaal besproken, zodat begeleiders goed voorbereid aan de slag kunnen. Met dit boek wordt duidelijk hoe nuttig het is om te wiebelen en friemelen in de klas!

 

Ervaringen:

‘‘Het boek is erg praktisch, je kunt de duidelijke aanwijzingen zo in de klas gebruiken. Fijn om met een andere bril naar gedrag te kijken, zonder labeltjes te plakken.’ - Carola Meijer, Intern Begeleider bij Stichting Flore

‘Het is een zeer overzichtelijk en goed leesbaar boek, dat er verzorgd uitziet, met heel veel leuke gekleurde tekeningen waar alle situaties van het schoolse bestaan aan de orde komen. Het nodigt uit om meteen mee aan de slag te gaan. Aanbevolen voor alle leerkrachten.’ - Els Rengenhart, Sensomotorische Integratie

 

Omvang: 228 pagina's
ISBN 9789491806575

Auteur(s): Monique Thoonsen en Carmen Lamp

 

Hieronder vind je de gratis downloads bij dit boek.

Wiebelen Overzicht

Wiebelen Prikkelmeter

Wiebelen Stroomdiagram

 

0 sterren op basis van 0 beoordelingen
Aan verlanglijst toevoegen / Toevoegen om te vergelijken
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »